شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۳۰:۵۲

اکتشاف منابع نفت و گاز در دریا، در انتظار 60 بالگرد نو

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه کشور نیازمند خرید 60 فروند بالگرد جدید در دوران پسا‌تحریم است، گفت: «مسئولان کشور باید به فکر شرکت‌های هلی‌کوپتری باشند، درغیر این صورت پروژه‌ها به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود». به گزارش خبرگزاری فراساحل و به نقل از خبرگزاری مارین نیوز، سید محمود آذین با بیان این‌که شرکت هلیکوپتری ایران در سال 1389 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شد، افزود: «شناسایی معادن در مناطق کوهستانی و کشف نفت در دریا از وظایف این شرکت است».


آذین با بیان اینکه از بالگرد در بخش‌های حفاری، بهره‌برداری و فروش استفاده می‌شود، به نقش مهم بالگرد در درآمدزایی اشاره و عنوان کرد: «با توجه به شرایط پسا‌تحریم و اقبال کشورها برای حضور در بازارهای ایران، به تعداد زیادی بالگرد نیاز داریم». وی، پشتیبانی پروازی از عملیات اکتشاف، حفاری و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز در دریا و خشکی، انجام عملیات پروازی حساس لرزه‌نگاری (سایزمیک) و حمل بار خارجی (اسلینگ)، انجام عملیات پروازی برای تجسس و نجات و امداد هوایی و کمک‌رسانی به هنگام وقوع حوادث طبیعی و سوانح، انجام عملیات پروازی برای فیلمبرداری، گردشگری و گشت‌های هوایی، جنگلبانی، چک خطوط لوله نفت و گاز، حفاظت محیط زیست و غیره را از دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت برشمرد.


آذین، با بیان اینکه شمار بالگردهای این شرکت 30 فروند از نوع آموزشی و سبک است، افزود: «قیمت یک بالگرد 50 تا60 میلیارد تومان است». مدیر عامل شرکت هلیکوپتری ایران تصریح کرد که شرکت‌های خصوصی توان این میزان سرمایه‌گذاری برای خرید بالگرد را ندارند، بنابراین ضروری است دولت به این بخش توجه کند. وی با بیان اینکه، نگهداری تجهیزات‌ گران است، ادامه داد: «مسئولان کشور باید به فکر شرکت‌های هلی کوپتری باشند، در غیر این صورت در پروژه‌هایی که به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود، آنها از ناوگان خود استفاده می‌کنند که باید از این امر جلوگیری کرد».



  کد خبر : 786
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :